27 Mayıs 2008 Salı

"sağlıklı beslenme nasıl olmalıdır" sorusunun cevabı "tüm insanlar aslında bir şeker hastası gibi beslenmelidir"

Bana bir liste verdiler hastahaneden çıkarken 1 haftadır onları uyguluyorum, ama bıkılıyor, o yüzden sormuştum..

Aslinda cok komplike ozel tarifler yok.
Dikkat edilmesi gereken sey tamamen hangi sebze ve meyvede ne kadar seker oldugu
seker orani yuksek nisastasi bol yiyeceklerden uzak durulmali.
zeytinyagi ile pisirililmeli.
protein agirlikta beslenilmeli.
et mercimek vs . papates mesela cok sik yenmemeli,
muz ,uzum cok asiri tatli meyveler kiraz kavun vs ok az tuketmek lazim.
beyaz un, seker olmayacak yada cok az.
mesela ekmek olrak cavdar ekmegi yada tahil ekmegi kullanmali
lifli besinler almali.ekmek yenmesede olur.
sebze agirlikli mesela zeytinyagli fasulye cok piser bizde,pirasa,
pilav makarna yokyada cok az ara sira.esmerlerinden tuketilebilir belki.
cay kahve icin tatlandirici yada sekersiz icmeli ben alistirdm kendimi o sekilde icmeye.
Aslinda seker hastalgi icin yapilan beslenme tamamen dogru ve dengeli beslenme bu sekilde beslenen insanlar hem kilo veriyor hemde daha saglikli oluyor.
Haslanmis tavuk olabilir.
Seker hastaliginda sporda cok onemli yemeklerden sonra metobolizma kesinlikle calitsirilmali en azindan yuruyus.

Balık ve tavuk haşlıyorum sebzelerle birlikte, çok az zeytinyağı..
Ama gıda doktorumuz salça kesinlikle yasak dedi, onun yerine domates suyu koyuyorum..
Yine sade suda haşlanmış pirinç var 3 kaşık..
Ya da pirinç olmazsa kepekli ekmek..
İki öğün haşlanmış tavuk, balık ya da yağsız et, sebze çorbası ve yeşil salata..
Beyaz lahana şekeri düşürüyormuş dediler; Ben de her gün bir öğün yapıyorum; ince kıyıyorum lahanayı, azıcık havuç rendeliyorum bir diş te sarmısak..Hepsini karıştırıyorum..Şimdilik sos yasak; yağsız tuzsuz sadece limon..Tuz kesinlikle yasak şimdilik.
Sabahları salatalık bir dilim domates, bir dilim yağsız peynir, çeyrek kepekli ekmek, bir bardak yağsız süt..
Meyvelerden şimdilik sadece kivi, portakal, cevvafe -bu Mısır'da yetişen bir meyve- elma veriyorum..
Evet dediğin gibi, en sağlıklı beslenme..Ben de eşimle birlikte yiyorum noksanlık hissetmesin diye..
Salatalık ve tarçının aynı beyaz lahana gibi şekeri düşürdüğünü söylediler, akılda olsun..
ALTERNATİFLER SINIRLI
.MESELA ŞU ANKİ FAVORİSİ ZEYTİNYAĞLI DOLMA..FAKAT KESİNLİKLE PİRİNÇLE YAPILAMAZ!!!!!
ŞEKERİN DÜŞMANI PİRİNÇ YENSE DE SADECE2YADA3 KAŞIK VERİLİYOR.ANNEM DOLMAYI BULGUR İLE YAPIYOR.HERŞEYİ İÇ MALZEMESİ AYNI YALNIZ PİRİNÇ YERİNE BULGUR KONUYOR VE KUŞÜZÜMÜ ÇOK AZ KONULUYOR VE TABİİKİ ŞEKERİ TATLANDIRICI OLARAK...MİGROSTA TAKİTA MARKA DİABETİK TOZŞEKER SATILIYOR ANNEM BU TOZŞEKERDEN KENDİNE MUHALLEBİ,AYVA TATLISI,ZEYTİNYAĞLI YEMEKLERE VS..HEP KULLANIYOR.
Tarcin gercekten sekeri dusurdugu kanitlanmis.simdi bakiyorumda turk mutfaginda tarcinin baya yeri var.mesela sutlu tatlilarda ustune konuyor.ceviz+tarcin karisimi yapilip kurabiyeler yapiliyor zeytinyagli dolma icinde var.. vs... yani eskiler bu yemekleri uydururken biliyorlarmiydi merak ediyorum, yemegi yerken dengeliyorsunuz belki.
son zamanalrda benim annem babama, bir kase yogurdun icine elma armut dograyip ustunede tarcin dokup verior.hergece yiyor o sekilde.
bende aynen bizim burda vanilyali yogurtlardan aliyorum yapiyorum.

bulgur pilavi tuketmek lazim pirinc yerine evet daha saglikli.
Bugün bir arkadaş ROKAnın da şekeri düşürdüğünü söyledi, akılda olsun

Bugünkü menümüzü yazayım ben;
Suda haşlanmış pirinç, içine yine sade suda haşlanmış bezelye ve havuç karıştırdım değişiklik olsun diye..
Pilav yanına suda haşlanmış tavuk göğsü, içine bazı baharatlar koydum; kakule, karabiber, azıcık tarçın, küçük bir defne yaprağı
Sade suda haşlanmış, patates hariç tüm sebzelerle yapılmış çorba
Diyet yoğurtla yapılmış sarmısaklı cacık

Semızotu şekerı dusurdugunu bılıyorum onun hem salatasını hemde taze fasulye gıbı yapılan yemegını yapabılırsınız.
tatlı yemek ıstedıgınız zaman tatlandırıcı yerıne Fruıt seker denılen toz seker kullanın yanı dogal meyve sekerı buyuk marketlerde bulabılırsınız
kusburnu da ıyı gelır dogal olanı çay nıyetıne ıcılebılır
Benim dunki menum suydu
Firinda terbiyeli tavuk
zeytinaygli ayse kadin
domates corbasi
brokoli salatasi

brokolinin erkekte prostati ve kanserini oneldigini biliyorum aklinizda bulunsun konuyla alakasi yok ama .brokoliyi haslayip haslama suyunu icirirler .

birde benim bildigim kekik yagi var oda sekeri dusuruyor.Izmirden ozel siparislerle getirtmistik ozaman babam icin.tabi istanbulda yoktu.tadi cok kotuymus .meyve ile iciyordu gunde 1 cay bardagi yada yarim cay bardagi cok kuvvetli ve yogun bi yapisi var .

birde mesela salata her ogunde yaparsan mideyi gercekten sisiriyor ve tuyor.ben her aksam yarim tabak mevsim salatasi yiyorum .
birde eger salata sevmeyen biri ise esin sole bir taktik vereyim sana benim esim cok seviyor bu salatayi.
normal marul havuc yesilsogan kiy.domates salatalikda dogra icine sonraaaa tavuk gogus etinik kup kup dogra.tavaya al icine kirmizi biber ,tuzot varsa kekik bol feslegen kurusu varsa az nane kurusu atabilirsin yani istedigin baharatlardan koy suyunu cekince kapat altini sonra salatanin ustune al karistir. tavuklu salata hem salatadan bol yer hemde tavuktan.

gene yogurlu salatalar yapabilirsin yogurt cok faydali genel olarak. birde acikinca ara ogunlerde yada her ogunde salatalik domates havuc yiyebilir istedigi kadar bunlar dokunan seyler deil cunki...

Akşam Menümüz;

3 kaşık pirinç pilavı / Haşlama fileto balık; tepsiye soğan diziyorum, havuç, kabak, sarmısak..Üstüne de fileto balıkları koyup, az suyla suyunu iyice çekene kadar haşlıyorum, hatta biraz kızarıyor soğanlar :wink:
Sebze çorbası; Yaklaşık 10 çeşit sebze koydum, ayrıca kereviz çok hoş oluyor
Karışık salata
Yürüyüşten dönünce yarım bardak portakal suyu, 2 kivi

Esmer pirinc esmer makarna esmer un ve esmer seker kullanmanizi tavisye ederim.

Posali yiyecekler ve salatayi eksik etmeyelim mesela burda yesil salatalarda taze ispanak kullaniliyor bende yapiyorum cok guzel oliuyor eger ispanak yemegini sevmiyorsa alternatif olabilir.. enginar, zeytinyagli kabak yemegi ,ben zeytinyagli cok severimde...
karbonhidratida mercimek nohut kuru fasulye gibi alinabilir
Ve et bizim evde annem her aksam yemeginde et yapardi diger yemeklerin yanina et cok sevmeyen kardesim pek hosnut olmazdik ama :)
Haslamalik et alirdim ben migros tan hatirliyorum annem havuc sogan dogrardi eti de haslardi duduklude o sekilde... domatesli biftek yapardi mesela oda alternatif ,baliklar firinda bugulama seklinde...arada normal balikta yapardi canim olur okadar :)

Ben bugün kuru fasulye yaptım; Domates rendesi, yeşil biber, soğan, havuç, kereviz, azıcık zeytinyağı, su ile pişirdim..
Bulgur pilavı; Bu da aynı yöntemle pişti
Sebze çorbamız var herzamanki gibi :wink:
Yanına da lahana salatası ya da cacık yaparım artık..

pilav bizim listede var, yani yiyebilirsin ama sade suda haşlanacak ya da cok az zeytinyağıyla pişecek; 3-4 kaşık ama :wink:

Balık yaptım yine bugün..Dün de tavuk gögüs etiyle bamya vardı..

Altta soğan, sarmısak, havuç üstüne balıklar..Folyo ile kapattım, en son azııck zeytinyağı sürüp fırında üstünü kızarttım..Yanına salata ve yağsız tuzsuz bulgur pilavı..

Aklınızda olsun da, her gün bir miktar alınan sirke, vücuttaki gıda dengelerini ayarlıyormuş..

Yani protein mi eksik, onu..Karbonhidrat mı eksik onu tamamlıyor..SubhanaAllah.

Havuçta bol miktarda şeker var, patateste de nişasta (patatesi kullandım dememişsiniz zaten ama), o da şekere dönüşüyor vücutta, sebzeler de dikkatli kullanılmalı. Ananem 15 yıldır şeker hastası benim de :( Hastalar için özel tuzlar var, tuz ve şeker pişerken yemeğin içine değil de az miktarda yenilecek tabağa serpilirse direkt dille temas ettiğinden tuzlu yiyormuş hissi veriyor. Tatlandırıcı kullanıyordu önceden, bıraktı, uzun süre kullanıldığında o da zararlıymış. Çay içecekse bir fiske normal şeker atıyor, alıştı şekersizliğe, içim de istemiyor artık diyor.

İyi akşamlar Ayşe hanım bu konuya deyinmemizi sağladığüınız için teşekkürler.Psikoterapı size de merhaba Emine bederle tanışmıştım geçen yıl kendisi şeker hastası ve inisülin kullanıyor benim bir kurabiyem vardı çok beğenmişti onun için şeker yerine geçen şeker hastalarının ve kendisinin kullandığı sütlü tatlılara ve kurabiyelerine koyduğunu söylediği furuktoz kullandığını bitki kök lerinden elde edildiğini söylemişti ve ben onu diyet ürünleri satılan bir marketten diğer şekerlere nazaran pahalı olmasına rağmen aldım ve eşimin dayısı olsun akrabalar eş dost a şeker hastası ise hediye olarak o kurabiyemden götürüyorum hatta her ay benden o kurabiyeyi alan bile var. Sevgiler bu arada **diyetclup.com** a bir göz atarsanız umarım yardımcı olacaktır sevgiler Hürmetler..

onemlı olan su kı eger seker hastasıysanız doktorunuz kendınız olacaksınız...neyı ne kadar yemenız gerektıgını bıleceksınız...bır seker hastası ıcın en zor donem bayramlar cunku tatlı yapılıyor ve sız tatlıyı sevmesenızde sırf yasak oldugu ıcın tatlıya canınız gıdıyor annem bu durumda ıkı yontem gelıstırmıstı bırıncısınde yaptıgı tatlıları kendı toz sakarını ıle serbetlıyor yada sutlu tatlıysa ıcıne katıyoırdu eger bızım sekerımızden ıstıyorsa canı yaptıgı serbetten bır kase ayırıp bır tane pısmıs ama serbetlenmemıs tatlısını batırıp serbetını suzup sonra yıyordu yanı tatlı ıcını cekmemıs oluyordu...ani krızlerde en guzel tatlı elma...cunku meyvenın sekerı bır seker hastasına yetıyor...geceleri süt cok onemlı ayrıca temızlık vb durumlarda arada mola verıp 1 bardak ılık sekersız sut ıcmekte cok faydalı...bırde hergun aynı saatte yemek yemenın seker hastasına faydası cok fazla...(tecrube buyukbabamdandır 30 senelık seker hastası olmasına ragmen kendıne o kadar guzel bakıyorkı seker hastalıgının yol actıgı hıc bır etkıyle karsılasmadı daha)

yazılanları okudum, ama gebelik diyabeti farklı sanırım mesela bana pirinç, makarna, kuru fasulye, mercimek, nohut,şekerli ve unlu gıdaların tamamı.Sebze, meyve, et,tavuk,balık ve süt ürünleri serbest.1.5 haftadır harfiyen yasaklara uyuyorum.fakat sabah açlık-tokluk değerlerim düzelmedi hala.Doktor gece 3-4 gibi uyanıp süt iç dedi.

Hiç yorum yok: